Goed inpakken; een kunst!

Run jij een supergave webshop, maar worstel je altijd met het verzendings-en-pakjesgedeelte? Of moet je voor je werk veel pakketjes versturen, maar valt dat soms nog niet mee? Het is misschien een obscuur onderwerp, maar als het voor jou relevant is, is het ook ineens héél relevant. Bovendien is het voor ons allemaal goed om nog wat meer te leren over hoe je nu een écht goed pakketje samenstelt; iets wat iemand ook graag ontvangt en openmaakt. Dat is meer dan alleen de keuze voor de juiste verpakkingstape (alhoewel die ook belangrijk is!) Misschien komt er wel een verjaardag aan en wil je uitpakken, dus lees gauw verder!

Inpakken geblazen!

Allereerst is het natuurlijk—dit gaat logisch klinken, maar bear with me—handig om je te bedenken wát je precies gaat versturen. Dan bedoel ik natuurlijk niet alleen het letterlijke deel, al is het handig om te weten wat er precies die doos in gaat, maar vooral ook wat er allemaal bij komt kijken, bij wat je gaat versturen. Ga je bijvoorbeeld veel kleine artikelen versturen naar veel verschillende mensen voor je webshop, zoals sieraden of prints van tekeningen? Of heb je een groot cadeau voor iemand, wat op een veilige en precieze manier aan moet komen? Ga na hoe breekbaar iets is én dat er waarschijnlijk enigszins lomp met de doos omgegaan wordt tijdens het versturen—postbezorgers zijn ook mensen én weten niet wat er in de doos zit. Er kan altijd iets misgaan of omvallen; zorg dat je pakketje daar in ieder geval tegen kan. Het is een goed idee om de randen van je doos te bedekken met bubbeltjesplastic of proppen dik papier. Zo kan je doos in ieder geval tegen een stootje. Ook is het goed om te investeren in goede verpakkingstape; iets dat niet zomaar opengaat. Hierdoor kan je er negen van de tien keer op rekenen dat je pakje ook alleen wordt opengemaakt door de bestemde ontvanger. 

Oké, je weet precies hoe je je waardevolle artikel(en) gaat verpakken, qua veiligheid en breekbaarheid. Nu nog de aankleding. Datgene wat je verstuurt; waar is het voor? Is het voor je klanten? Dan is een sticker met je logo of een leuke kleur verpakking wellicht alles wat je nodig hebt, zeker als het om een bestelling in grote getalen gaat. Is het voor een jarige, of voor een speciaal iemand? Kleed de binnenkant van je pakket dan vooral aan met iets in thema van die persoon, of van het object of de objecten in het pakket. Maak er wat moois van, dat kan jij!

Laat een reactie achter